torstai 7. toukokuuta 2015

8 vkon dieetti

Mä joskus vannotin itselleni, etten ikinä aloittaisi sellaista dieettiä, missä ruuat pitää punnita. Näin punasta jo pelkästä ajatuksesta. Myöskään jääkaapin täyttäminen muovikipoilla ei yhtään napannut. Mutta kuinkas taas kävikään. Koskaan ei saa sanoa ei koskaan.

Sain työkaverilta ruokavalion, jossa tosiaan melkein joka ikisellä aterialla ruuat punnitaan. Olen noudattanut ohjetta niin tarkkaan, kun vaan voi noudattaa. Lähdin tähän mukaan, koska motivaationi painon pudottamiseen on lähiaikoina ollut aivan täysin hukassa. Kelailin tämän olevan juuri sitä, mitä tarvitsin. On niin helpottavaa, kun on valmiina lista, mitä saa syödä ja kuinka paljon - voiko siis helpompaa olla!

Ruokavaliossa syödään kuusi kertaa päivässä. On muuten yllättävän vaikeaa syödä niin monta kertaa. Varsinkin vapaapäivisin, koska tällöin tulee nukuttua pidempään. Työpäivisin kaikki sujuu helpommin.

Olen nyt syönyt melkein kaksi viikkoa noudattaen työkaverilta saatua ruokavaliota ja kyllä se kropassa jo tuntuu. On paljon kevyempi olo. Väsymys kylläkin on painanut mua. Uskon sen johtuvan siitä, että elimistöni saattaa olla hieman ihmeissään hiilihydraattikadosta. Niitä nimittäin on tullut vedettyä ennen tätä enemmän, kuin liikaa. Olenhan aivan järkyttävä makuri. Tällä dieetillä makeanhimo on kuitenkin pysynyt melkolailla poissa. IHME!

Noin kuusi viikkoa dieettiä jäljellä. Katsotaan, miten mun käy. Vielä ei ole vaikeuksia ollut.








- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti