lauantai 23. elokuuta 2014

Yöllinen majavajahti - jeah right

Olin eilen ystäväni kanssa Petra´s Cafeessa kahvilla. Voi sitä valinnan vaikeutta, kun miettii mitä kahvin kanssa ottaisi. Ainahan siis on pakko jotakin ottaa, ei voi vaan juoda pelkkää kahvia/teetä. Tällä kertaa pitkän harkitsemisen jälkeen otin bebe leivoksen. Voi nam.


Kahvittelu jäi aika lyhyeksi, koska olin sopinut tapaavani sähkömiehen. Hän tuli katsomaan ruokailuhuoneen valoja, jotka eivät jostain syystä suotuneet sammumaan. Siinä hän aikansa räpelsi sähköjen kanssa ja sai valot sammumaan mutta silti vielä jotakin häikkää valoissa on. Hän lupasi tulla uudestaan ensiviikolla.

Sähkömiehen lähdettyä toinen ystäväni tuli kahville. Katsoimme hääkrääsää netistä. Ystäväni menee naimisiin ensi vuonna ja minä olen yksi kaasoista. Voi, miten odotan, että pääsee toisitoimiin väsäämään kortteja sun muita.

Viime yönä en taaskaan saanut aikaisin unta. Menin nukkumaan joskus puol kolmelta. Tietysti yksi syy tähän valvomiseen oli serkkuni. Hän oli enomme ja serkkunsa kanssa mökillä majavajahdissa (en ole edes tiennyt, että semmostakin jahtia on??!!?!) ja päätti tietysti soittaa kertoakseen koko tarinan yöllä minulle, tietysti moneen kertaan. Minä tieysti eläinten ystävänä en olisi halunnut kuulla majavajahdista mitään mutta pojat olivat niin innoissaan saaliistaan, joten pakko oli uhrautua. Minusta ei olisi ikinä siihen hommaan. Menisin mieluummin rapsuttamaan majavaa.

Niin ja siitä autosta. Serkkuni yritti yöllä myös takoa järkeä päähäni. Hänen mielestään minun ei missään nimessä ole mitään järkeä ostaa uutta autoa. Hän perusteli asian todella hyvin ja hetken jo yöllä ajattelin, että en misään nimessä osta. Minussa on selvästi nyt tapahtunut jotakin, kun kuuntelen järkipuhetta. Tietysti hyvä niin. Mutta vielä en silti lupaa olla ostamatta, lupaan miettiä asiaa vielä hyvin tarkkaan.

-Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti