tiistai 12. elokuuta 2014

Porispere 2014

Viikonloppuna ei ainakaan ollut tekemisen puutetta. Aivan mahtava viikonloppu siis takana.

Perjantai aamupäivällä lähdin pikkuveljeni kanssa käymään pikavisiitilla Uudessakaupungissa äidin luona. Olin lupautunut menemään perjantaina käymään mutta jostain syystä olin unohtanut koko asian. Äiti soitti ja kysyi, etteikö tullakaan ja pitihän sitä sitten olla jo menossa. 






Kävimme aivan ihanassa sisustusliikkeessä Uudessakaupungissa mutta en ehtinyt juurikaan katsella tarkemmin mitään, koska meillä oli kiire jatkaa matkaa. 



Olin nimittäin sopinut perjantaille jo menoa. Nimittäin Porispere alkoi Porissa. Ehdimme pikkuveljeni kanssa olemaan Uudessakaupungissa noin kaksi tuntia ja sitten piti kiirehtiä Poriin, koska Amaranthen keikka alkoi Porisperessä. 





Amaranthen keikka oli aivan uskomattoman hyvä. En ole koskaan ennen nähnyt bändiä livenä. Laulajat osasivat laulaa aivan älyttömän hyvin livenä. Hyvin energinen ja mahtava keikka. 



Staminan keikkaa ehdimme näkemään vain hetkisen. 






Olin koko päivän odottanut, kuin kuuta nousevaa, Sonata Arctican keikkaa. Ja voi veljet, kannatti odottaa. Olen joskus kuunnellut Sonataa paljon ja vielä muistui keikalla vanhojen biisien sanat mieleen. Sonatan uusia biiseja en ole juurikaan kuunnellut mutta keikalla ne kuullosti hyviltä eli pitääpä alkaa taas kuuntelemaan.



Perjantai illan viiminen keikka oli Reckless Love.  Paljon oli väkeä katsomassa keikkaa. Naiset hullaantuivat, kun Olli otti keikan lopussa paidan pois. Voi sitä kirkumista.

Lauantaina heräsin jo aikasin, koska olin lupautunut laittamaan kaverini hiukset häitä varten. Tällainen kampauksesta tuli.





Kun olin laittanut kaverini hiukset, menin hetkeksi vielä nukkumaan. Heräsimme kahdelta ja Erin aloitti keikan 14.45, joten pikkasen tuli kiire.




Ihmeen kaupalla ehdimme keikalle. Erin oli livenä myös aivan ihana. 

Keikan jälkeen menimme kirjurinluodon rantaan "pussikaljalle", koska alueella oli melko kalliit juomat. Rantaan laskeutui laskuvarjolla yhtäkkiä, kukas mukaan, kuin Pauli Hanhiniemi, oih ihana Pauli. Olen diggaillut Paulia vain elämää- sarjan jälkeen ja kun näin Paulin uusimman musiikkivideon muutkin mokaa - olin rakastunut. Olen katsonut videon hyvin monta kertaa ja en ymmärrä miten se vain on niin hyvä kaikessa yksinkertaisuudessaan - less is more tosiaankin! 



  
Pauli antoi haastattelun ja melko nopeasti lähti keikalle. Ja tietysti menimme katsomaan.


Keikka oli hyvä. Yleisö lauloi mukana kappaleita ja Pauli oli aivan ihana. Pauli heitti huumorilla kuorrutettuja väli spiikkejä laulujen välissä. Todella karismaattimenen ja taitava esiintyjä.



Paulin keikan jälkeen siirryimme katsomaan Asan keikkaa. Voi veljet, mikä moottoriturpa Asa on. En ymmärrä, miten joku pystyy räppäämään niin nopealla temmolla. Eikä sanat mennyt edes yhtään sekaisin.



Apulannan keikkaan olin jotenkin pettynyt. Olen nähnyt joskus aiemmin Apulannan livenä ja silloin tykkäsin. Meno ja fiilis oli kyllä katossa keikan aikana ja ihmiset lauloivat biisejä mukana.



Lauantai illan toisiksi viiminen keikka oli Floggin Mollyn keikka. En ole kyseisestä bändistä koskaan aiemmin kuullutkaan. Väkeä kaikalla oli aivan mielettömän paljon, ihmiset tanssivat ja letka jenkkaakin vedettiin väkijoukossa.


Viiminen kaikka oli Notkearotan keikka. Hmmm, enpä taida kommentoida mitään. 


En ole aikaisemmin Porisperessä ollut. Ihana viikonloppu musiikin merkeissä vietetty. Ehkäpä ensivuonna uudestaan. Keikoista olimme katsomassa vain murto-osan. Valitsimme juuri ne mitkä meitä  eniten kiinnosti.  

Sunnuntaina otin ihan relax kotona. Porispere olisi jatkunut vielä sunnuntainakin mutten enää jaksanut mennä. Vaikka hyviä bändejä esiintyi vielä tuolloin.

-Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti