perjantai 15. elokuuta 2014

Leipuri hiiva

Innostuin eilen leipomaan pitkästä aikaa. Syy tähän innostukseen oli entisen työkaverini tapaaminen. En ole nähnyt häntä muutamaan vuoteen. Koko aamun olin väsäillyt kaikkea; mansikkapiirakkaa, mustikka-punaherukkapiirakkaa ja korvapuusteja (juu tiedetään, multa lähtee aina välillä kaikki vähän lapasesta, kun innostun). Olin aivan innoissani, koska kerrankin olisi jotakin muuta tarjottavaa, kuin kaupasta ostettuja keksejä ... mutta kuinkas sitten kävikään, työkaverini ilmoitti, ettei pääse tulemaan. Voitte kuvitella, miten harmitti. Mutta harmitus kesti vain noin sekunnin, koska yksi ystäväni lähetti viestin josko minulla olisi aikaa lähteä kahvilla käymään. Eli sain kuin sainkin kahviseuraa!! Vedimme aivan sokeriöverit mutta hyvältä maistui, en siis turhaan leiponut koko aamua.



Tassukin sai maistaa mamman tekemää pullaa
Leipominen on kivaa, tykkään, mutta sotken aina koko keittiön aivan täysin. Eilenkin oli hirveä sotku siivottavana. Voisin leipoa vaikka joka päivä, jos joku vain siivoisi sotkuni. Onnekseni olen löytänyt aivan ihme sienen, jolla saa induktioliedeltä pois kaikki kiinnipalaneet tahrat sun muut. Nimittäin VILEDAn puhdistussieni. Se toimii!! Kerran yritimme äitini kanssa puhdistaa induktioliedeltä tahraa, emmekä saaneet tahraa pois millään. Viledan puhdistussienellä tahra lähti pois alta aikayksikön. Eikä se jätä minkäänlaisia naarmuja.




Illalla olin hyvän ystäväni luona viinilasillisella. Siinä yhdessä mietimme, josko toteuttaisimme vihdoinkin yhden pitkäaikaisen haaveemme. Siitä myöhemmin lisää.

Myöhemmin kotona otin aivan relax, makasin sohvalla ja katsoin leijonakuningas 3. Hahahah, tosiaankin, se vaan on niin hyvä. Olen nähnyt sen monta kertaa ja taas piti katsoa. Leffa loppui aivan liian lyhyeen, joten ajattelin verestää vanhoja muistoja ja katsoa ykkös osankin. Voi sitä kyynelien määrää.

Leijonakuningas 3 Hakunamatata

Manukin innostui katsomaan


- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti