maanantai 15. kesäkuuta 2015

Kahdeksas viikko

Tänään lähti käyntiin dieetin kahdeksas ja samalla viiminen viikko. APUA !! Mitäs sitten tämän jälkeen tapahtuu? Osaanko syödä oikein? Vai palaanko vanhoihin tapoihini? Mites annoskoko? Entä säännöllisyys syömisessä? Olen yhtä kysymysmerkkiä täynnä koko likka. Niinhän ei missään nimessä saisi päästä käymään, että palaisin takaisin entiseen. Sitten tämä kaikki olisi ollut aivan turhaa.

Nyt on ollut jotenkin ns. turvallinen olo, kun on lapussa lukenut tarkasti mitä saa syödä, miten paljon ja kuinka monta kertaa päivässä. Tiedän, etten voi koko elämääni näin jatkaa, että sokeasti tuijotan vaan kyseistä lappua. Se tulisi rajoittamaan liikaa. Tai ainakin siltä se tuntuu.

Koko tän dieetin ajan mulla on pääasiassa ollut hyvä olla. Olen tyytyväinen, että lähdin tähän. Alku viikoilla toki oli väsymystä. Ajattelin sen johtuvan hiilihydraattien vähyydestä. Voihan se tietysti muustakin olla.

Vaaka on tullut hyvin tutuksi näiden viikkojen aikana, kun melkein jokainen ruoka-aine on pitänyt punnita. Saas nähdä tuleeko ensiviikolla vaakaa enää käytettyä. Uskallanko luottaa itseeni, että osaisin silmämääräisesti arvioida oikean annoskoon. Se itseasiassa on yllättävän hankalaa.

kaurahiutaleita 50g + 2rkl kauraleseitä

100 g raejuustoa

2dl mehukeittoa
Tämä aamupala on niin parasta ja vielä paremmalta se maistui ulkona auringon paisteessa

Eli tarkoitus olisi soveltaen koittaa jatkaa tätä ruokavaliota. Nyt olen pitäytynyt kokonaan erossa herkuista mutta enhän nyt missään nimessä koko elämääni niistä erossa voi olla. Se olis jo ihan hullu ajatus. Josko sitä sallisi jatkossa yhden herkuttelu päivän viikossa.

Alkoholia en ole pisaraakaan ottanut dieetin aikana. Aika mahtava fiilis, että olen pystynyt olemaan ilman. Nyt tämä saattoi kuullostaa, että mulla olisi jotenkin ongelma tämän asian kanssa. Näin ei kuitenkaan ole. Olen kyllä hyvässä seurassa ottanut lasillisen, jos toisenkin mutta nyt yhtään lasillista ei ole tullut otettua. Ensiviikolla saattaa asia olla toisin, kun täytän vuosia.

Tällaisia fiiliksiä tänään. Nyt kuitenkin tämä viikko vielä tiukkaa dieetin noudattamista.

Hyvää viikon alkua.

- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti