torstai 8. kesäkuuta 2017

Auringonsäteitä sadepäivään



Onpa siitä aikaa taas, kun olen viimeksi tänne jotain kirjoitellut. Päivät vaan vilisee ohi ja yhtäkkiä sitä havahtuu, että tuo pikku jätkäkin on jo puoli vuotias! Kohta mun äitiysloma on loppu, justhan se vasta alkoi.














Ensiviikon lauantaina vietetään mun kolmekymppisiä. Mä oon tänään koko päivän leiponut juhlia varten macaroneja valmiiksi pakastimeen. Vaaleanpunaisia tietysti, sitruuna ja mustikka täytteillä. Mä varmaan nään unissakinin ensi yönä niitä, koska valehtelematta valmiita macaron-leivoksia tuli 120kpl!!!! Ehkä lähti taas vähän lapasesta toi tuohu :D Toisaalta vieraitakin on juhliin tulossa jonkin verran eli eiköhän ne leivokset siitä hupene. En halunnut juhliini täytekakkua tms, joten nuo pienet leivokset saavat nyt ajaa kakun virkaa. Hitsin makeita niistä ainakin tuli. Oli niin huippua, kun löysin googlettamalla tiedon, että macaronit voi tehdä valmiiksi pakastimeen ja juhlapäivänä sulattaa. Tossa yksi päivä tuli testattua muuttuuko niiden maku/rakenne pakastimessa, ei muuttunut, ihan yhtä hyviä olivat. Helpottaa niin mielettömän paljon, kun voi tehdä tarjottavia valmiiksi niin paljon kuin vaan on mahdollista. Ja onneksi äiti tulee auttamaan tytärtään hädässä jo hyvissä ajoin. Hän on luvannut hoitaa ruokapuolen. Se on suuri apu.

Tämmösenä sateisena päivänä oli ihana palata noin aurinkoisiin kuviin. Kuvat ovat viime viikon lauantailta. Oltiin silloin lähdössä YO-juhliin. Huomenna lähdemmekin Uuteenkaupunkiin. Siellä on mun lapsuudenystävän kolmekymppiset. Toivottavasti ei sataisi, koska juhlat järjestetään mökillä. Olisi niin kivaa saada viettää aikaa siinä mökin pihalla auringonpaisteessa. Viimeksi kyseisessä mökissä on tullut oltua ala-asteen luokkakokouksessa. Hitsit, siitäkin on jo aikaa. Uudessakaupungissa alkaa huomenna Merefestit. Voipi olla, että sielläkin tulee illalla piipahdettua juhlaväen kanssa, viime kerrasta onkin jo aikaa.  

Nyt lähden Dimmun kaa pienelle lenkille. Raitis ilma tulee tarpeeseen, kun on koko päivän viettänyt uunin ääressä keittiössä. Ihan on nuutunut olo mutta silti mahtava fiilis, kun sain leivokset tehtyä. 

- Laura



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti