keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Täydellisesti keitetyt kananmunat




Keittääkkö pitkään vai eikö keitä? Mitkä ovat ne maagiset minuutit? Siinä vasta ollut minulla pulma mutta eipä ole enää. Ja nyt näen ehdottomasti tarpeelliseksi julkistaa tämän teille.


MINÄ olen vihdoinkin oppinut keittämään täydellisiä, parhaita, koostumukseltaan oikeita, maukkaita, ylihyviä, erinomaisia KANANMUNIA. Nimenomaan, juuri niitä. 28 vuotta siihe meni. Vihdoin olen saavuttanut jotain aivan sensaatiomaisen hienoa keittiössä. Pitäisiköhän alan vaihtoa alkaa harkitsemaan, kun niin hyvin meni omasta mielestä?


Harmikseni kuitenkin sanon, etten keksinyt tätä itse, vaan äitini valaisti minua tässä(kin) asiassa. Ja vaikka hän hyvä ruuan laittaja onkin, niin ei hänkään tätä itse keksinyt. Äitini oli tämän ohjeen/niksin/minkä lie kuullut joltakin tv kokilta, mitä niitä nyt on, monia, nimeä ei siis tässä kohtaa voi mitenkää muistaa mut eniveis munat keittyy (onkohan se ees sana) hyvin.


Ja tässä se tulee.. Pprrrrrrrrrrrrr (rumpujen pärinäääää)


1. Keitä vesi kattilassa kiehuvaksi 



2. Lisää kiehuvaan veteen kananmunat ja laita kattilaan kansi päälle





3. Sammuta liesi, ÄLÄ poista kattilaa levyltä (tosiaankin sammuta, olin tässä kohdassa itse hoomailasena mutta tein kuten käskettiin) 



4.Anna kananmunien valmistua kattilassa kannen alla 10 min

5.Vola, ja valmista tuli

6. Itse huuhtelen kananmunat kylmän veden alla




Mulla tää ohje on toiminut mutta eräs työkaveri testasi ja kertoi kananmunien jääneen veteliksi keskeltä. Tästä pitäis tulla ihan kiinteitä kananmunia, ei mitään lötsköjä. Ihan testaamisen arvoinen ohje!! 






- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti