lauantai 22. elokuuta 2015

Maanpäällinen paratiisi







Kyllä mökillä sielu lepää. Ei voi muuta sanoa. On hyvin rentouttavaa kuunnella veden liplatusta. Olin ihan unohtanut kuinka hyvälle mielelle se ääni saakaan.




Liian harvoin tulee käytyä isän ja hänen siskonsa mökillä. Harmi, koska paikkana se on kuin paratiisi. Rakennukset ovat vanhoja mutta se ympäristö, voi veljet, se on aivan omaa luokkaansa. Ei tarvitse kävellä montaa askelta mökistä ulos ja onkin laiturilla ihastelemassa aivan mahtavia merimaisemia.




Pienenä meitä, siis minua ja pikkuveljeäni, oli vaikea saada mökille. Ei oltais millään haluttu lähteä. Äiti ja isä saivat melkein väkisin raahata meidät vaatteista autoon. Ihan viimiseen asti vinguttiin, ettei lähdetä. Todella typerää. Silloin kavereiden kanssa olisi pitänyt viettää joka sekunti ja minuutti.



Mökki herättää minussa kauniita ja lämpimiä kuin ikäviä ja haikeita muistojakin. Muistoja tulvii mieleen heti mökkitietä ajaessa. Ne on mennyttä nyt luodaan uusia muistoja.






Eilen olimme nauttimassa auringon paisteesta mökkinaapureidemme kalliolla. Kallioita kutsumme Leitilän kallioiksi. Kalastimme, tai oikeastaan mä heitin ehkä kaksi kertaa uistimen veteen, jonka jälkeen tylsistyin siihen hommaan ja heitin itseni levyksi kalliolle. Miekkonen jatkoi sitkeästi kalastamista ja saikin hauen. Isä fileeroi kalan, grillasi sen ja me söimme ja se oli hyvää!!!!. Vitsit, mikä fiilis siitä tuli, kun saat kalan (vaikken mä sitä saanutkaan), fileeroit sen heti tuoreeltaan (vaikken mä fileeroinu), grillaat sen (vaikken tehnyt sitäkään) ja syöt (sen tein). Just se kala uiskenteli vedessä ja sit se yhtäkkiä onkin mun vatsalaukussa, eikä maksanut mitään. Tätä aivan ihmeellistä tapahtumaa mä ihmettelin kotimatkalka :D jospa vaihtaisinkin alaa.



















Saunomaan emme päässeet, koska sauna olisi ollut lämmin vasta hyvin myöhään illalla. Söimme, joimme kahvit ja isä heitti meidät takaisin rantaan.








Toivottavasti pian taas pääsemme mökille viettämään aikaa luonnon rauhaan. Siinä vaan on sitä jotain <3


Näin muodikkaana palasin mökiltä. Illalla tuli niin vilu, että piti lainata miekkosenkin neulepaitaa. Harrastin oikein kunnon kerrospukeutumista; saldona neljä paitaa.


- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti